Organizational Behaviour in Hotels and Restaurants
An International Perspective

1. Auflage Juni 1999
XII, 284 Seiten, Softcover
Wiley & Sons Ltd
Kurzbeschreibung
This fundamental explanation offers insight to understanding the two vital elements of the hospitality industry-the interaction of people and the environment in which they operate. Key concepts of Organizational Behavior are provided, along with an up-to-date perspective of current models and ideas created specifically for the hospitality industry.
Eine wissenschaftliche Studie über Organisationsprozesse in der Gastronomie auf der Basis von sozialwissenschaftlichen Methoden und Ansätzen. Ziel ist es, das Zusammenspiel der beiden grundlegenden Elemente der Gastronomie - Menschen und ihre Umgebung - besser zu verstehen und dadurch Arbeitsabläufe effektiver zu machen. Ein systematisch aufgebautes Lehrbuch, das Studenten mit den Kernbegriffen organisatorischer Abläufe vertraut macht und aktuelle Modelle und Ideen darstellt, die speziell auf die Gastronomiebranche zugeschnitten sind. Die vielen Beispiele, Zusammenfassungen und Frage-Antwort-Komplexe am Kapitelende sowie die internationale Ausrichtung machen dieses Buch zu einem idealen Studienbegleiter. (05/99)
Ways of Seeing Hospitality Organizations.
The Many Faces of Culture.
Motivation, Job Performance and Job Satisfaction.
Groups and Leading Groups.
Designing Jobs and Organizational Structures.
Managers and Their Roles.
Serving Customers.
The Wider Environment.
Into the Future.
Bibliography.
Index.