John Wiley & Sons The Measure of Man and Woman Cover To work successfully, designers must understand the various body shapes and physical abilities of th.. Product #: 978-0-471-09955-0 Regular price: $78.41 $78.41 Auf Lager

The Measure of Man and Woman

Human Factors in Design

Tilley, Alvin R.

Cover

2. Auflage Februar 2002
VI, 98 Seiten, Hardcover
Handbuch/Nachschlagewerk
Henry Dreyfuss Associates (Herausgeber)

ISBN: 978-0-471-09955-0
John Wiley & Sons

Kurzbeschreibung

To work successfully, designers must understand the various body shapes and physical abilities of the population for which they design. The Measure of Man and Woman is an updated and expanded version of the landmark human factors book first published in 1959. It brings together a wealth of crucial information to help designers create products and environments that better accommodate human needs.

Weitere Versionen

mobi

"The Measure of Man and Woman" ist eine aktualisierte und erweiterte Ausgabe des 1959 erschienenen Klassikers "Human Factors. Diese Neuauflage vereint eine Fülle wichtiger Informationen, die Designern bei der Gestaltung von Produkten und Umgebungen helfen, die Bedürfnisse der Benutzer besser zu berücksichtigen. Um einen größtmöglichen Produkterfolg zu erzielen, ist es wichtig, dass Designer die verschiedenen Körperformen und physischen Fähigkeiten der Zielgruppen, die sie mit ihrem Produkt ansprechen wollen, kennen und verstehen. Daher sind Untersuchungen über die unterschiedliche körperliche Beschaffenheit von Menschen unerlässlich für das Design von Produkten wie z.B. Küchen oder Gaspedalen in Autos. "The Measure of Man and Woman" ist ein klassisches Nachschlagewerk, das von einem angesehen Designunternehmen verfasst wurde. Es bietet über 200 zweifarbige anthropometrische Zeichnungen, enthält eine Übersicht zu englischen und metrischen Messeinheiten sowie Richtlinien für das Design von Produkten und Umgebungen für Kinder und ältere Menschen. Darüber hinaus werden auch die besonderen Anforderungen des digitalen Arbeitsplatzes angesprochen. Ein unentbehrlicher Leitfaden für die Praxis!

Preface.

Introduction.

Human Factors: A Brief History.

1. Anthropometry.

2. The Elderly.

3. Seating.

4. Residential Space Considerations.

5. Maintenance Access.

6. Safety at Work and at Home.

7. Vehicular Accommodation.

8. Displays.

9. Manual Controls.

10. The Environment.

Appendix A: Conversion Scales.

Appendix B: Abbreviations.

Appendix C: Anthropometric Terms.

Bibliography.

Index.

Illustations: Anatomical Planes and Orientations.
HENRY DREYFUSS ASSOCIATES, a leading New York design firm, has been a major developer of anthropometric data for more than seventy years, gathering and publishing all the essential measurements of the human body and its relationship to the designed environment.
ALVIN R. TILLEY (1914-93), the firm's specialist in human engineering for forty years, was recognized as one of the world's foremost authorities on human factors. The compiler of the data presented in this volume, Tilley was coauthor of Humanscale and a major contributor to this book's predecessor, The Measure of Man.